Hogyan kell megfelelően becsomagolni a laptopot vagy számítógépet, ha szeretnéd visszaküldeni javításra?
PC Aréna Blog

Hogyan kell megfelelően becsomagolni a laptopot vagy számítógépet, ha szeretnéd visszaküldeni javításra?

Aug 10, 2022

Amikor számítógépes berendezést küldesz vissza javításra, érdemes betartani néhány alapvető szabályt, hogy sérülések nélkül jusson el hozzánk.

Bizonyára megérted, hogyha elküldesz nekünk egy számítógépet, amelynek mondjuk csak a tápegységét kell kicserélni, de az nem megfelelően lett becsomagolva, és a szállító útközben megdönti, ami által tovább törik, akár az előlap, már nemcsak a tápegység cseréjére lesz szükség. Ha meg is javítható az útközben okozta sérülésektől, az újabb jelentős plusz költséget jelent. A készülék megfelelő csomagolása mindkét fél számára a legjobb megoldás – ezért használj mindig olyan csomagolást, mint amilyen az újonnan megvásárolt termékekből is ismersz.

Íme az ideális csomagolás lépésről-lépésre!

Az első lépés az lenne, hogy csomagold be úgy a készüléket, ahogyan az elején megkaptad. Ha viszont már nincs meg az eredeti doboz és a töltelék, ahogyan az az esetek többségében lenni szokott, akkor kövesd az alábbi útmutatót:

1. Megfelelő méret – a doboznak olyan tágasnak kell lennie, hogy a termék teljesen elférjen benne, és legyen még hely a töltéshez is. Lezárás után a doboz minden részének egyenesnek kell lennie, nem domborodva vagy besüllyedve.

2. Töltelék – a termék és a csomagolás közötti szabad helyet puha anyaggal kell kitölteni, például buborékfóliával, habtöltelékkel, légpárnákkal stb.

3. Terhelhetőség – a doboznak elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy a termék ne essen ki belőle. Például egy vékony kartondobozban nem szabad egy nehéz számítógépházat tartani. A fuvarozók azt is javasolják, hogy a csomag súlyának legalább ötszörösét is elbírja, mivel szállítás közben a csomagok gyakran egymásra vannak rakva.

4. Forgatás – a csomagolás során figyelembe kell venni, hogy a csomag szállítás közben az oldalára vagy fejjel lefelé is fordulhat. A dobozt biztonságosan rögzíteni (lezárni) kell, hogy szállítás közben ne nyíljon ki.

5. Jelölés – ha ismételten használod ugyanazokat a dobozokat, mindenképpen távolíts el minden régi szállítási címet és jelölést, hogy elkerülje a félreértést a raktáron való áthaladás során.

6. Árutípus – minden terméket a tulajdonságainak megfelelően kell csomagolni. Például az általunk forgalmazott csúcskategóriás számítógépek és laptopok tömör alumínium házzal rendelkeznek, de ha LCD monitort küldesz vissza, akkor a képernyőpanelt nemcsak a karcolásoktól, hanem az ütésektől is védeni kell. Ezért a csomagolás során mindig vedd figyelembe az áru típusát!

Példa a nem megfelelő csomagolásra

Példának megemlíthetünk egy olyan szállítmányt, amely panasz miatt érkezik be hozzánk. A doboz masszív, mérete ideális, a szabad hely tele van párnázva anyaggal. Hol itt a hiba? Ott, hogy magát a készüléket azonban nem csomagolták be semmibe, csak be volt rakva simán a dobozba. Ha pedig a tetején a doboz fémkapcsokkal van lezárva, azok megnyomhatják erősen a készülék tetejét. Ráadásul ha a szállító még fel is fordítja a csomagot, vagy több csomagot tesz rá, az elég, hogy a számítógép sokkal rosszabb állapotba kerüljön a szervizbe, mint előtte. Ha viszont az egész készüléket buborékfóliába csomagolják, akkor egy ilyen esetnek nem szabad megtörténnie.

Kérjük, mindig tartsd be a fenti elveket a küldemények becsomagolása során. Segítesz magadon, de nekünk is! Ha bármilyen kérdésed van a csomagok csomagolásával kapcsolatosan, vagy bármilyen más panasz, fordulj hozzánk bizalommal! Örömmel tisztázunk mindent és segítünk!